Een paradijs op aarde ...

1 augustus 2012 - Ko Samui, Thailand

The Island of Ko Phangan – woensdag 1 augustus 2012

Ons palenhutje ...Heerlijk geslapen in ons bamboe hutje op palen in de jungle met ons 5-jes in 1 ruimte. Echt een raar gezicht als je ’s morgen uit je bed stapt en als je naar je voeten op de grond kijkt zie je het zonlicht tussen de planken van de vloer door. Het is een beetje behelpen bij het douchen als je in de bijkeuken door gebruik van een heel klein geisertje onder een piemel straaltje staat te douchen en je kijkt over de rand van je bijkeuken heen tegen de palmbomen aan. Er ontstaat gelijk een “big smile” op je gezicht als je toch zo wakker wordt ….

Afscheid van vriendin Mo’s Morgens nog even langs Mo (want zo heette onze eigenaresse) om te vragen of zij een taxi kon regelen naar de pier. Blijkbaar vond ze ons zo leuk dat ze gelijk ook de pier heeft gebeld om kaartjes te regelen voor de catamaran boot tegen een flinke korting. Nog snel had ze even een paar eieren met worstjes met ketchup voor ons klaar gemaakt en onder het genot namen we afscheid.

Achter in de truck naar de pier ...De koffers achter in de laadbak van de pickup truck en de kids wilden natuurlijk ook achterin. In Nederland mogen dit soort dingen nou eenmaal niet dus elke gelegenheid hier wordt aangegrepen om even stoer al liggend te chillen in de achterbak. Mo had maar besloten om ook met ons mee te gaan naar de pier en om hoogstpersoonlijk ons de goeie weg naar de boot te wijzen.

Er zijn 2 soorten boten naar de eilanden die hier liggen. Eéntje voor backpackers tegen een gereduceerd tarief alleen doe je er dan ook 3 uur over. Wij namen natuurlijk de snelle want met het zonnetje die hoog aan de hemel scheen wilden we zo snel mogelijk naar de paradijselijke eilanden om te genieten van onze huisjes op het strand.

Op de boot was een nederlands gezin hun rugzak kwijt met alle papieren, geld en paspoorten. Het zweet breekt je dan ook uit al gaat het niet om je eigen spullen. Gelukkig kwamen al 2 lieve Thaise jongens met de tas aanrijden op de scooter. Dat valt toch wel op hier dat iedereen echt heel vriendelijke en behulpzaam is. Natuurlijk wil iedereen een centje verdienen aan het toerisme maar blijkbaar hebben ze ook goed door dat je vriendelijk moet zijn voor de mensen die je land bezoeken. In andere landen als Turkije en Egypte hebben we dat echt wel eens anders meegemaakt. Nee, de Thaise bevolking heeft op dat vlak zeker ons hart gestolen.

Nu zitten we op de boot en onderweg varen we langs de meest idyllische eilandjes met wuivende palmbomen en witte strandjes. We zitten druk de brochures van boat-trips en  snorkel-trips te lezen om uit te zoeken wat we de komende week allemaal willen gaan doen. Helaas nog maar 1 weekje te gaan. Wat gaat die tijd snel maar o wat hebben we veel gezien en meegemaakt. In totaal hebben we al 2500 foto’s en zeker 4 uur video. Ik ben al een beetje een filmpje aan het editen op de computer die ook leuk is om te zien als er visite langs komt want al is het schitterend hier we snappen dat straks 4000 foto’s en 8 uur video is te veel van het goede is.

Straks zal ik verder gaan mijn verhaal … nu eerst even de omgeving bekijken …

Ik weet waar Adam en Eva zijn geboren … namelijk op Ko Ons uitzicht vanaf ons bed ...Phan Gan! Want het is hier echt een paradijsje! Het was wel weer een hele trip zo’n 1,5 uur over de woelige zee maar dan kom je ook nog eens ergens. Bij de pier werden we Lekker hoor in zo'n hangzakkie ...opgehaald door de taxi van het verblijf. Wat dat betreft is alles blijkbaar toch goed te regelen vanuit Nederland via internet en met email en natuurlijk alle complimenten aan Si voor het organiseren van alles!

Ons huisje op het strand ...Ons beide huisjes staan naast elkaar op het strand met de palmbomen er letterlijk voor en als je een stapje van je veranda af doet dan stap je gelijk met je voeten in het zand. Echt helemaal te gek. De zon schijnt de palmpjes wuiven van links naar rechts door het heerlijke briesje en de zee is een graad of 30 … wat wil je nu toch nog meer … Let's snorkel girl ...o, ja, een koud Singha biertje. Nou, die hebben ze ook. Sterker nog nu ik dit verhaal schrijf zit ik aan het strand in de bar met een Mai Tai cocktail voor mij en heerlijke broodjes met knoflook en broodjes die lijken op Thaise bruchetta. Echt super de super!

Nou bekijk de foto maar en de video want die geven een goede indruk van het paradijsje waar we de komende 6 dagen zitten. Of we weer terug gaan weet ik nu nog niet maar de kans wordt met de dag kleiner … ;-)

Groetjes vanuit zonnig Ko Phan Gan van de blije Bakkertjes …

Een panaramo van ons uitzicht ...