Aankomst op Surat Thani

1 augustus 2012 - Ko Samui, Thailand

Surat Thani – 31 Juli 2012

Aankomst op vliegveld Surat ThaniNa eerst van Chiang Mai naar Bangkok te zijn gevlogen zijn we nu doorgevlogen van Bangkok over de golf van Thailand naar Surat Thani. De havenplaats waar de meeste veerboten naar de eilanden zoals Ko Samui gaan. Wij gaan morgen naar Ko Panghan maar gaan eerst nog een nachtje in een soort boomhut slapen die op een klein resort staat van een zeer leuke thaise eigenaresse. Niet alleen werden we hartelijk ontvangen maar ook vanavond heeft ze speciaal voor ons gekookt. Eerst zijn we nog even een stukje de jungle in gelopen en kwamen bij een soort klein watervalletje terecht waar langs de kant een zeer lokaal restaurantje zat.Onze mooie roze klamboe's Een restaurantje kon je het eigenlijk niet noemen want er stonden 8 stoeltjes buiten en alleen echte lokale Thais eten hier blijkbaar want de eigenaar verstond geen woord engels. Gelukkig is het woord Singha internationaal dus voor we het wisten kwam ie met een grote fles bier aanzetten en ging ie oude autobanden Hutje op palenoppompen waarmee de kinderen in de stromende jungle rivier konden dobberen. Je had ons moeten zien … dit is Thailand op zijn best!

’s Avonds gingen we eten in een soort bamboe hutje aan de rivier en kwam de eigenaresse bij ons zitten om eens de menukaart door te nemen. Al lachend en met het gebruik van handen en voeten hebben Gaaf ... slingeren in de junglewe besteld maar het eten was weer voortreffelijk.

We sliepen in een zeer schattig houten huisje op palen met een interieur zo zie je het niet in Nederland. Je moet de foto even zien om te snappen wat ik bedoel. Hopelijk hebben we Mijn vriend ...niet te veel last van het ongedierte want in het doucheje aan de achterkant van ons huisje kropen de geko’s en kakkerlakken weg toen Sigrid probeerde te gaan douchen … nou dan maar niet … morgen maar duikje in zwembad … haha.

Morgen met de catamaran naar Ko Phangan … nu gaan we slapen (22:21) want is lange dag geweest …Si haar vriendin .... al met al 13 uur gereisd … normaal doe je dat als je naar Egypte gaat of zo maar nu dus in één dag om van Noord naar Zuid – Thailand te komen.

Groetjes aan de lezers en waarschijnlijk tot morgen … de Blije Jungle Bakkertjes …

Hier gaan we nog een keer opnieuw trouwen ....