Een dagje Dubai ...

21 juli 2012 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Helaas met enige vertraging vertrokken we met het immense Emirates vliegtuig vanaf Düsseldorf richting het verre Dubai. Tijdens de reis hebben we de kinderen niet gehoord want elke stoel was voorzien van een Informatie, Communicatie en Entertainment system waarmee je kon gamen, sms-en natuurlijk films kijken.

Om 00:30 lokale tijd landen we opGesluierd maar wel in mooi roze ... Dubai International Airport. Eén en al luxe om  je heen op deze hele grote luchthaven waarbij je het idee hebt dat je enerzijds in de21ste eeuw leeft maar anderzijds als je de vele vrouwen in volledige afgedekte kleding ziet denkt dat zij nog in de middeleeuwen zijn achtergehouden door de altijd zeer vriendelijke uitziende Arabische mannen.

Je ziet dit verschil ook gelijk al als je uit de luchthaven loopt. Je hebt een aparte taxi rij voor vrouwen (en families) waarbij de taxi’s zelf roze gekleurd zijn en worden bestuurd door ook roze geklede vrouwen. De mooie roze vrouwen taxi's in DubaiNa een kort ritje in zo’n mooie roze taxi, want Dubai is feitelijk helemaal niet zo groot, kwamen we om 02:00 lokale tijd aan in ons hotel. Dat het hier heel heel heel heet is vernamen we al in de kleine stukjes in de buitenlucht lopen van luchthaven naar taxi en van taxi naar hotel. En dan is het nog maar 35 graden laat staan overdag waar de temperaturen oplopen naar 46 tot 48 graden.

Om lokale tijd 09:00 uur werd de familie Bakker langzaam wakker en hebben we ontbijt gehad in het hotel. Omdat het Ramadan is zijn de restaurants buiten het hotel alleen ’s avonds na zonsondergang open. Wesley had al het nodige uitgezocht over Dubai dus snel in de taxi en natuurlijk eerst naar het hoogste gebouw ter wereld, de Burj Al Khalifa. Burj Al Khalifa - Het hoogste gebouw van de wereld ...En hoog is ie met zijn 822 meter waar wij vanaf de 124ste etage over heel Dubai konden kijken; van het Palm eiland tot aan ver in de woestijn.

Onder aan dit immense gebouw ligt een paradijs voor vouwen Een aquarium in the Shopping Mall of Dubainamelijk de “Shopping Mall of Dubai”. Niets anders dan merken Dior, Gucci, Prahda, etcetera. Zelfs in dit super grote winkelcentrum is een aquarium ondergebracht met haaien, roggen en nog tientallen ander vissoorten (30.000 vissen in totaal).Op de 124ste verdieping van de Burj Al Khalifa

Na deze grote “Burj” gingen we op verzoek van Wesley naar de Burj Al Arab. Het schitterende hotel aan de kust van Dubai waar Federer op 200 meter hoogte een balletje tennis heeft gespeeld wist Wesley ons te vertellen. Ja, Wesley weet dingen ;-)

Dat wij Nederlanders verstand hebben van waterbouw zie je goed op het Palm eiland. Een hele grootte Meerwijck-Zuid maar dan in de vorm van een palm. Niet anders dan supergrote jetset bungalows aan het strand met Landrovers, Porsche ’s of Ferrari ’s voor de deur. Wel allemaal met airco want zonder de airco is het echt niet te doen. We zijn wel wat gewend met 40 graden in Luxor in Egypte maar het is hier echt heet. Of zal dat komen omdat we maanden lang 15 graden en regen in Nederland zijn gewend. Wij zijn ook zo blij voor jullie dat jullie het niet zo warm hebben in Nederland als hier ;-)

Na een frisse duik in de lichtblauwe zee, niet echt want het water is zo warm als onze eigen jacuzzi, gingen we via de Dubai highway weer richting ons hotel om daar boven op het dak nog even (wel in de schaduw) van Even een not zo fris duikje in zee ....het zonnetje te genieten en onze eerste dag te overdenken wat we allemaal al weer gezien hadden. Si en ik deden dat even aan de binnenkant van onze ogen, de kinderen al plonzend in de pool.

Dubai is een zeer indrukwekkende stad waar je zeker een keer geweest moet zijn alleen dan beter in December kan komen want dan is het rond de 30 graden en is er geen Ramadan. Aan de kust vind je tal van terrasjes en restaurantjes en je waant je zeker niet in het Midden-Oosten. Al zijn de mannen en vrouwen wel zo gekleed.

’s Avonds hebben we in het hotel gegeten en om precies 19:05 mochten we pas beginnen aan het buffet want dan was de zon pas onder en mochten de moslims weer gaan eten en drinken. Sigrid had ze wel bonzend op de deur van het restaurant verwacht maar dat was niet het geval. Blijkbaar hebben zij een betere discipline dan wij “vretende en zoepende” westerlingen …

Om 21:00 rijden we richting het vliegveld om onze reis te vervolgen richting Bangkok. Nog even een uur of 7 vliegen en dan ontwaken wij om 08:30 uur lokale tijd op Bangkok International Airport ….

1. Fia & GJ:
    21 juli 2012
    De zon schijjnt hier nu ook. Dikke 18 graden :-) Mooie foto's en wat een wereld vol luxe. Heel veeel. Plezier!

Gr,
    Fia en GJ
  2. Raymond:
    22 juli 2012
    Mooi verhaal! Een dagje vasten en zweten, daar moet je in NL flink voor betalen..en wat een reisleider die Wes! Verborgen talenten komen boven.