Kanchanaburi in de Tiger Tempel

27 juli 2012 - Kanchanaburi, Thailand

Kanchanaburi – Vrijdag 27 juli 2012

Achter in de pickup truckJeetje we hebben er al een week opzitten maar met de indrukken die we vandaag ook weer hebben opgedaan zou je niet zeggen dat we nog maar een week weg zijn. Want wat een mooi land is Thailand en wat kun je hier veel momenten hebben die je nog jarenlang zullen bijblijven. Helaas moesten we woensdag al weer weg uit de Jungle Rafts maar in het resort waar we nu zitten is het ook heel heel lekker. Bij de pier, nadat we waren teruggevaren met de longtailboot over de river Kwai, werden we opgehaald door de taxi busje van het Resort Uinchantree. Bij aankomt van dit resort stonden er 2 hele lieve thaise dames (je zou ze zo mee naar huis nemen als een eigen Tippie One) Uitzicht op Bridge over River Kwaions op te wachten met koude naar jasmijn geurende handdoekjes. Nu waren we maar een uurtje met de taxi geweest maar heerlijk verfrissende aankomst. Er werd aan ons gevraagd welke zeep we graag wilden, welke muziek op de kamer en we konden ook nog uit 10 typen kussens kiezen. Op de kamer hingen onze zwarte japans ogende kimono’s al klaar en de zwarte slippertjes voor in het huis omdat de schoenen hier buiten uit moeten.

The Bridge over the River KwaiDe koffers werden naar onze kamers gebracht door een vriendelijke thai. Nu zijn we al veel vriendelijke thais tegengekomen maar deze dames hier staan de hele dag te smilen.

Wij stapten daarentegen gelijk op de mountainbikes om richting de Bridge over de River Kwai te fietsen. Zo’n lange rit was het niet want ons resort zit 500 meter er vanaf. We zagen het bekende treintje wat over de bridge gaat precies toen we aankwamen. Veel eetstalletjes en stalletjes waar natuurlijk Bridge over de River accessoires te koop zijn zagen we toen we het kleine dorpje doorliepen. Monks on the railroadOp zich wel vreemd dat zo’n spoorweg meer dan 100.000 doden teweeg heeft gebracht. Ook is blijkbaar de bekende film “The Bridge over the River Kwai” niet hier opgenomen maar in Sri-Lanka omdat het niet ruig genoeg zou zijn qua omgeving vond de regisseur. Dat klopt ook wel want het water is hier minder stromend dan bij de Jungle Rafts en de vele sooten groen aan weerzijden van de rivier doen heel rustgevend aan. Ook vanuit onze tuin en het zwembad kijk je over de River Kwai richting de Bridge en ook dit is een heel mooi plaatje. Mooie Chinese lampions in de tuin maken het ’s avonds een schitterend plaatje toen we hier heerlijk Thaishebben gegeten. Een beetje spicy waren sommige gerechtjes wel maar met een Singha biertje (het lokale thaise merk) spoel je dit zo weg.

Jenna laat de tijger uitDit keer gingen we voor ons doen aardig vroeg naar bed omdat vrijdag de Tiger Temple op het programma stond. Wesley was groot voorstander om naar de tempel te gaan in plaats van een dagje met de olifanten door te brengen. Nou, dan moet dat maar in Chiang Mai waar we morgen heenvliegen vanaf Bangkok. En ik moet eerlijk toegeven dat Wesley helemaal gelijk had want het was zeer indrukwekkend.

Het bleek dat de Tiger Tempel pas om 12:15 uur opengaat dus konden we heerlijk uitgebreid ontbjiten op het terras met uitkijk over de River Kwai. Het hotel had een schitterende pick up truck geregeld waarbij de jongens in de laadbak konden en wij met ons drie-en bij Thom de driver in de truck.

De belevenis in de Tiger Tempel is eigenlijk het beste te ervaren vanuit de ogen van kinderen al waren Si en ik ook flink onder de indruk. Om eerlijk te zijn was er een vreugde traantje aan het einde van de dag die over mijn wang liep … of was het een regendruppel want die hebben we veel gehad vandaag … nee, het was echt een vreugde traan want het is tot nu toe zo’n mooie vakantie!Robin laat de tijger uit

Hieronder de verhalen van de kinderen zie ze zelf graag wilden vertellen:

Gemaakt door: Robin Bakker

EEN ADEMBENEMENDE DAG IN DE TIGER TEMPLE

Robin voert tijger welpje kipvandaag was voor mijn gevoel een van de snelst voorbijgaande dagen, en niet omdat we pas om 10 uur wakker werden. Maar omdat deze dag echt heel leuk was. Helaas is het zo dat als je het leuk hebt, de tijd voor je gevoel sneller gaat.

We werden vanochtend heerlijk wakker rond een uur of 10. Toen hebben we lekker ontbeten aan de kwae. Wat ons een beetje het gevoel uit luxor gaf, aangezien we daar ook aten aan een mooie brede rivier (de Nijl). Rond half 12 werden we opgehaald met een pick-up truck, waar Wesley en ik heel graag in de kofferbak wouden zitten. Dat deden we dus ook. We kwamen daar aan en toen bleek dat Sigrid haar kleren te kort waren, en dus kochten we een hele mooie groene wijde broek. We liepen een heel stuk naar de plek waar de tijgers waren.Familie met 3 tijger welpjes Toen we daar kwamen vielen onze monden al open. Wat een beesten zijn dat!!! Tijgers zijn gewoon de mooiste dieren op deze hele planeet, daar kwamen we al achter. Het was de hele dag al een beetje regenachtig, maar de man van het personeel zei dat dit perfect weer was, omdat het de tijgers heel erg actief maakt. Toen mochten we eindelijk op de foto met deze geweldige dieren. Ze voelden warm en zacht aan. We konden ook maar niet stoppen met foto's maken. Want hoeveel foto's er vandaag ook gemaakt zijn, dat gaat wel over de 500. Vooral omdat deze dieren sierlijk, stoer en gevaarlijk tegelijk zijn is het echt een unieke ervaring. Toen we hoorden dat je ook nog de welpjes mocht verzorgen wou Mark dit gelijk doen maar door een beetje miscommunicatie begrepen we elkaar niet helemaal. Uiteindelijk ging Sigrid nog naar de vrouw die dit regelde en het bleek dat er nog 5 plekken vrij waren om 3 uur. Dus dat deden we natuurlijk direct. Wat echt een goede beslissing was. Maar we hadden nog even te gaan, dus gingen we maar met de tijgers meelopen naar de "tiger canyon". Waar onderweg ook geweldige foto's werden gemaakt. Eenmaal in de 'canyon' kon je weer mooie foto's maken met de tijgers. Hier werden wij ook als familie 2 keer op de foto gezet met 2 verschillende tijgers waarbij Jenna en Wesley een tijger met zijn kop op hun schoot kregen. Dit leverde weer een paar unieke beelden op. Toen was het eindelijk aangebroken, het hoogtepunt van de dag, we gingen de babytijgertjes verzorgen!!! Dit was echt een ervaring, niet te beschrijven met woorden. Dat geweldige gevoel kan je gewoon niet beschrijven. Het was zo mooi om te stoeien met die babytijgertjes, en ze te melk en kip te voeren. Dit was echt HET hoogtepunt van deze vakantie, die ook HET hoogtepunt van al onze vakanties is. Ik denk niet dat er iets mooiers is dan te stoeien met babytijgertjes en ze te voeren. Dit was echt weer een van die geweldige dagen, die deze vakantie mooier en mooier maken. Toen gingen we terug, terwijl ik nog steeds in shock was van die geweldige ervaring. Wat ik nu eerlijk gezegd nog steeds ben. Zo mooi was het. Toen kwamen we hier weer terug en gingen we even zwemmen, en nu lig ik hier heerlijk op bed een verhaaltje te typen en terug te denken aan die schattige lieve tijgertjes. DIT WAS ECHT GEWELDIG!!!!!

Groetjes Robin

Hoi lieve mensen

Jenna geeft tijger welpje flesWij Robin Wesley papa en mama Jenna zijn naar het tiger tempel geweest.

We hebben echt een hele grote tijger geaaid eerst was het best wel eng maar later niet meer en we hebben echt hele kleine welpjes Jenna alleen met tijger - 2geaait en drinken en eten gegeven. 1 dronk echt bijna mijn flesje op en toen hoefte zij of hij niet meer en we hebben met ze gespeelt wat leuk en schatig om te zien en toen kwam er een gevaarlijke aan wat eng ik schrok me te pletter. Maar ik dacht oo het is maar een tijger en toen gingen we naar de kamer toe.

Dit was echt de leukste vekansie ooit omdat we veel beleven en nu beleven we veel meer en we slapen ook in een heerlijk bed. Toen zijn we nog gaan zwemmen in het zwemmbad.

Einde

Jenna

En deze is van Wesley:

Wesley geeft tijger welpje flesDit was voor mijn gevoel een van de snelst voorbijgaande dagen want het was ook een van de leukste dagen. Ondanks dat ik werd gebeten door een mier en door een tijger.

Ik en mijn zusje Jenna werden wakker rond een uur of 9.  We deden rustig aan een gingen om 10:30 lekker ontbijten in het restaurant van het hotel. Toen werden we opgehaald door een pick-up truck, blijkbaar mag je ook gewoon in de kofferbak zitten in Thailand. Het regende wel maar dat vonden ik en Robin niet zo erg. Het was ongeveer een half uur rijden, of zoals Jenna het noemt twee en een half kwartier. We kwamen eerst door een soort poort dat leek op een Wesley knuffelt grote tijgertijger. We kochten de kaartjes en het avontuur kon beginnen. We moesten eerst een heel lang pad aflopen en toen kwamen we bij de tijgers. De meeste tijgers zaten met een ijzeren ketting aan een boom vast. Een tijger was al bezig in een boom te klimmen. Er stonden al een paar mensen die een foto wouden maken, dus wij gingen daar ook staan. Toen wij eindelijk aan de beurt waren begon de tijger te Lopen. We gingen in een andere rij staan enFamilie met 3 tijger welpjes - 2 toen mocht ik als eerst met de tijger op de foto. Het was echt Heel eng maar ook heel léuk. Toen gingen we met de tijgers naar een vallei waar we ook allemaal foto's gingen maken ik mocht 2 keer een tijger zijn hoofd vast houden. Toen mochten we met zijn vijfjes 3 kleine welpen verzorgen. Dat was echt super gaaf, je mocht met de welpjes spelen en hun eten en drinken geven dat was echt het mooiste moment van deze vakantie. Nu zijn we weer in ons appartementje

Groeten wesley

Morgen is het een reisdag. Eerst terug naar Bangkok en dan een binnenlandse vlucht met Air Asia naar Chiang Mai … je kon ook met de nachttrein maar dit is veel makkelijker …  Tot waarschijnlijk over morgen dan maar weer …

PS: Er staat ook een klein videootje bij van de welpjes !!!

1. Fia & GJ:
    27 juli 2012
    pooeoeoeoeoees poes poes poes...... poeoeoeoes poes poes poes!!!

om op te vreten
  2. Anke:
    27 juli 2012
    Robbin ,Wes en Jenna, wat leuk om jullie verhaal te lezen.
    kunnen jullie nog wel slapen van alles wat jullie meemaken ?
    geen dromen over grote olifanten en enge tijgers?

dikke kus oma love you !!!
  3. Simone:
    27 juli 2012
    Wat geweldig allemaal! Jullie zien en maken super veel mee. Te gek hoor! Heerlijk genieten met z'n allen (doen wij hier op het Zuidlaardmeer deze week ook met 27 graden! Ongekend lekker genieten). Veel plezier daar...
  4. THLF:
    28 juli 2012
    Fantastisch! Wat een land hè. Geniet ervan! X THLF
  5. Joop bakker:
    28 juli 2012
    wat mooi te spelen met die welpjes,ik heb nog met die grote tijger gestoeid,om nooit weer te vergeten,ik weet precies wat jullie meemaken,heb je nog een olifantsrit gemaakt bij de river kwai langs.....om nooit te v ergeten wat een mooi reisverslag,een genot om te lezen.....groeten pap en mam ps wat genieten de kinderen he.....