Olifanten rit in Chiang Mai

30 juli 2012 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai – Maandag 30 juli 2012

DSC01151Vanmorgen konden we niet uitslapen want om 10:00 uur stond de taxi alweer klaar voor een rit van een uur richting het noordelijke deel van de provincie van Chiang Mai. Na een heerlijk ontbijtje bij de koi karper vijver reden we met onze persoonlijke taxi driver op weg naar de olifanten plaats Maetang in de jungle bij een lokaal riviertje. Van de nederlandse eigenaar van het resort hadden we gehoord dat deze olifanten plaats de leukste was in de buurt en je nog meer activiteiten kon doen in de directe omgeving.

We waren net op tijd voor de olifanten show. Je lacht je dood als je een olifant een voetbal trucje ziet doen (zie video) of Olifant als nieuwe van Gogheen andere olifant een olifant gaat schilderen (zie foto). Ongelofelijk knap!

Het bleek dat we eerst nog een stuk met de ossenwagen moesten, om op een wat hoger gelegen gedeelte te komen in de jungle, waar de olifanten zich bevonden. Ik zelf mocht de ossen besturen en met de nodige thaise commando’s (“tuktuk”, “toyota”, “gogo”, etc) leidde ik de ossen en de familie veilig de jungle in waar de grote en de kleine olifanten al klaar stonden.

Met een os door de rijstvelden ..Eerst even de olifanten voeren met de nodige bananen alvorens de drie kinderen op een olifant stappen en Sigrid en ik op de tweede olifant er achter aan. Langs smallen junglepadjes werden we geleid en af en toe een stijl bergje omhoog maar alles ging vrij voorspoedig. Een schitterend gezicht is het als je je drie kinderen op een olifant half onderwater door de rivier ziet gaan en jij half omgedraaid alles op probeert te nemen. Een paar schitterende foto’s en video’s heeft het opgeleverd. De Familie OssenwagenEn zoals bijna traditie is in de Bakker familie hebben we ook een fotolijstje van olifantenpoep gekocht …

In een restaurantje zijn we wat Thais gaan lunchen en met volle buikjes begonnen we aan ons volgende avontuur: vlot varen over de wild water rivier in de jungle!

Met 2 olifanten door de jungleJe bleef eigenlijk maar fotograferen en video-en want langs de rivier stonden schitterende bamboe huisjes of liepen olifanten gewoon los rond. En het is toch wel een bijzonder plaatje als je op de rivier vaart op een bamboe vlot Help de olifant verzuipt ...en links drinken de olifantjes water uit de rivier terwijl je rustig voorbij vaart. Het lijkt wel Emmen … maar dan anders ;-)

Tegen een uur of 16:00 uur zijn we terug gegaan naar het hotel om daar nog even te zwemmen en met een wijntje op het terras in de schitterende tuin te relaxen want morgen is Op een bamboevlot over de rivierweer een reisdag. Eerst terug met het vliegtuig van Chiang Mai naar Bangkok en dan van Bangkok naar Surat Thani waar we eerst een hotelletje hebben gereserveerd bij eenWie is de chinese meneer? grote waterval waar we uitzicht op hebben en dan de volgende dag met de catamaran naar Kho Phangan, één van de eilanden in de Golf van Thailand. Hier hebben we 2 kleine bamboe hutjes gereserveerd op het strand met uitkijk over de zee. Kortom er staat nog wel wat op het programma …

Groetjes van de nog steeds Blije Bakkertjes …