Raptor Retreate - dag 2

22 juli 2019 - Central, Zuid-Afrika

Zondag 21 juli

Jeetje dat is wel heel erg vroeg om naar een dierentuin te gaan. Ja, de wekker stond op 05:15 uur want vandaag was de eerste game drive. Het is gisteren gaan waaien en de temperatuur is gedaald van 30 naar 20 graden voor 1 a 2 dagen. Maar dat betekende ook dat de ochtend temperatuur zo rond de 6 a 8 graden ligt. Dus gehuld in een dikke deken zaten we in de 6 persoons 4xx4 die werd bestuurd door Keith.

CB72E648-E938-4F51-AA72-57C288B60FA2

Toch best wel eng het eerste stukje want het is pikke donker en Keith is de enige die met een groot zoeklicht de omgeving g afstruint op zoek naar wilde dieren. Er gaat dan toch wel even door je hoofd van ‘en wat er al een leeuw langs de kant het karretje binnenspringt’ of ‘wat als er toch een grote olifant voor of achter de jeep verschijnt?’.

EBF69C6D-4FF9-4A57-8DDA-4D6C1D7523BF

Het mooie is dat het binnen 15-30 minuten van pikdonker naar licht gaat hier dus gelukkig zaten we met ons vijven nummer 10 ogen te turen naar wild om ons heen.  Na een paar impala’s en kudu’s kwamen we naar een half uur rijden de eerste etende en slenterende olifanten tegen. Jeetje wat zijn die een stuk groter dan de Aziatische olifanten die wij wel eens hadden gezien in Thailand of Maleisië. Een mannetjes olifant kan hier wel 3.5 tot 4 meter groot worden en weegt dan 7000 kg!

75973257-5316-4319-8C31-28C632235963

Halverwege gingen we op een mooi uitzichtplek over de savanna even een bakkie koffie doen. Vanuit achter de jeep schonk Keith een bakkie pleur in met een beste scheut Amarula. Dat is goed voor de zenuwen zei Keith 😂

367AC63F-C84E-4C58-894A-456188DB003C

(even wachten ... we zitten nu buiten op de veranda en Si hoorde een leeuw 😳)

B853B47C-63FE-47F3-BE68-D0488EDF2948

Na een kleine stop weer verder op zoek naar ander wild. Na de vele impala’s en nyala’s (er zijn er ook 100.000 in het Kruger park) kwamen we giraffes en zebra’s tegen. Keith keek aldoor naar de grond op zoek naar sporen. Er bleken grote kattenogen in de bandensporen te staan wat betekende dat er leeuwen hadden gelopen. Dus wij helemaal gespannen of we dan ook op onze eerste game drive al leeuwen zouden zien. Echter toen wij druk om ons heen keken stond Keith in ėėn keer op de rem. De voorband links bleek kapot te zijn. Dus allemaal uit de auto en heel snel de krik onder de auto om de band te verwisselen. Nou, ik kan je echt vertellende staat dat niet echt met een ‘veilig’ gevoel buiten de auto te wachten tot de band is verwisseld...

B2F34C85-A5BC-4FBE-A55D-07C06D5E6668

Na 10 minuten vervolgden we veilig weer onze weg en kwamen nog te veel op te noemen beesten tegen. Helaas niet de leeuwen waar we wel een beetje op gehoopt hadden. Maar ja, we zijn er nog wel even dus ‘have patience’ zoals Keith aldoor zegt.

FAEE6877-F993-4D78-AA8B-9A555161A454

Na de game drive stond het ontbijt om 10:00 uur klaar en liepen we terug van de main lodge naar onze eigen huisje op de savanne. We moesten echter even wachten want familie pumba’s stond met de hele familie op het pad richting ons zwembadje. Echt een dom gezicht als je papa pumba ziet gaan liggen en de kleintjes er tegen aan gaan liggen om zich als groep te beschermen. Als lijken ze lief ze hebben wel grote slagtanden die gemeen zeer kunnen doen.

B6CBB374-A8F4-41C1-8B49-CE89C4DFBC1F

De rest van de dag was eigenlijk een relax dagje met even een uurtje-bij-tank-slaapje, een heerlijke lunch bij onze eigen fireplace waar we ook nog een familie spelletje ‘rummicub’ hebben gedaan ... ja,ja, happy familie. Het leukste is wel om ro d 17 uur als het landszaak donker wordt bij het zwembadje op een bedje te gaan liggen (dit keer helaas met een dekentje over de voeten’ en naar het wild kijken wat op 2-3 meter voorbij loopt. Het zwembad bevind zich op een ophoging dus de beesten kunnen ons niet goed zien maar wij hun wel. Biertje met chippie er bij ... wat wil een mens nog meer 😉

3787DEE0-D042-419C-8243-A7187D81FA25

Zojuist nog even in bad gezeten. En dit bad zit in onze slaapkamer maar heeft een raam naar de buitenkant toe. We kwamen er achter dat aan de veranda grote schijnwerpers zijn bevestigd die je aan kan doen. Dus vanuit je badje kan je gewoon met nog een biertje er bij kijken naar de voorbij lopende dieren.

Vanavond weer lekker dineren. Ik ben benieuwd wat er nu weer op het menu staat. Je eet gewoon met de pot mee hier. Maar ‘de pot’ is wel super lekker!

BA97ED30-7E8A-4603-AC3F-E306012663F0

Morgen weer een kleine reisdag want we gaan naar Lion Retreate ook wel bekend als ‘The walk with the white lions’. De eigenaar heeft 3 jaar geleden 2 witte leeuwen pups geadopteerd en opgevoed waarmee je ‘s ochtends samen op jacht kan. Dus hopelijk kan ik het verhaal vanavond wel posten want anders missen jullie wel heel veel want ik kan wel door blijven typen zo gaaf is alles hier!

1. Anke:
    22 juli 2019
    Was weer genieten.... wat een belevenissen!
    Wacht vol spanning op het volgende verhaal!