De reis begonnen ... op naar Dubai

11 juli 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Kaart vlucht Adam - Dubai

Het is vrijdag 11 juli en op het moment dat ik deze reisblog schrijf vliegen we over Mumbai (India) heen richting onze eindbestemming Kuala Lumpur in Maleisië waar we tegen 22:00 plaatselijke tijd waarschijnlijk zullen gaan landen. Na een 6 uur durende vlucht kwamen we aan op het international AirPort van Dubai, ook inmiddels het grootste vliegveld ter wereld, waar vanaf we met een vrouwen taxi (ja, ze hebben roze taxi's voor vrouwen en zwarte taxi's voor mannen hier) werden afgezet bij een Lounge Club in het centrum van Dubai. Want hier waren tenminste grote schermen waarop we de tweede helft van Nederland - Argentinië konden kijken.

Emirates vliegtuig

Maar eerst iets over Dubai vertellen want het blijft een geweldige stad die niet alleen qua temperatuur een groot contrast vormde met Amsterdam waar we woensdag vanuit vertrokken maar het is, misschien wel door dat het Ramadan is deze periode, ongelofelijk levendig 's nachts. Feitelijk komt de hele stad pas tot leven na zonsondergang.​

Atlantis waterparkRogSi met annanas

Hotel Atlantis

Glijbaan FaithHaai

NL bekijken

Dubai appartementNiet alleen was het zweten tijdens de penalty's door de spanning maar ook de 35 graden om 02:30 's nachts gooide er nog een schepje bovenop. Onder het genot van een koud non-alcoholisch biertje van appels keken we in het oranje uitgedost tussen de gek-kijkende Arabieren naar de wedstrijd. Helaas heeft Nederland het niet gehaald dus gingen we direct na de wedstrijd naar  City Premier Appartments waar we op de 27ste etage een schitterend Sushiappartement hadden met uitkijk op de Burj Al Kalifa (het hoogste gebouw ter wereld met zijn 856 meter)? En nadat we elk onze koffer naar ons eigen kamer met badkamer hadden gebracht konden we elkaar bijna niet meer terugvinden zo groot was het appartement. Na nog even 15 minuten naar de schitterende skyline van Dubai te hebben gekeken vielen we om 04:00 uur heerlijk in slaap op onze kingsize bedden.
Echter 5 uurtjes later ging de wekker weer want we hadden al kaartjes geboekt voor het Atlantis Aquapark op The Palm in Dubai. Helemaal achter op De Palm bevindt zich het hotel Atlantis met zijn 7 sterren en super uitgebreid waterpark. En wat je ook niet zal verbazen is dat ook dit de grootste van de wereld is. Het lijkt wel compensatiedrang van die arabiertjes hier. Maar wat een schitterend park met een 4 km lange wildwaterbaan en glijbanen die door het zee aquarium heen gaan waardoor je, terwijl je in een zwemband zit de roggen en de haaien met honderden andere vissen om je heen ziet zwemmen, rustig dobbert. Sushi 2En wat te denken van The Faith: een glijbaan waarmee je met 140 km per uur en aan het eind een reetveter door je kont naar beneden sjeest vanuit een soort pyramide. Ja, door de kinderen werden we alle attracties ingetrokken of het nu de 5 persoons ronde band glijbaan was of een glijbaan waar je in een soort "beam me up Scotty" glazen tube moest gaan staan en na "three-two-one-off you go" de bodem onder je wegging en je met een noodgang loodrecht naar beneden viel in een glijbaan waarbij je zo snel ging dat je via een looping weer omhoog werd geschoten. Natuurlijk moesten wij "oudjes" ook een beetje rust, en onder de palmboompjes aan het hagelwitte zeestrand van The Palm deden wij even de oogjes dicht terwijl de kids nog maar een keer van de glijbanen gingen. Het zeewater is zo helder en zo warm (ook rond de 37 graden) dat je er wel de hele dag in kan blijven liggen maar voordat je het weet kruipen er zeesterren over je benen en zwemmen er tientallen vissen om je heen.
Aarbeid mochitoHelaas voor de kids sloot het park al om 19:00 uur dus gingen we nog maar even naar ons appartement om te douchen en even heerlijk te liggen in de airco room. Daarna opknappen en met de taxi naar de fonteinen bij de bekende Dubai Mall. Zeer indrukwekkend hoe, om het half uur, de wereld grootste fonteinen op begeleidende muziek tot leven komen en tientallen meters het water in de lucht knallen aan de voet van de Burj Al Kalifa.
Toen Sigrid met Jeanette afgelopen Januari met z'n tweeën in Dubai waren hadden ze "het lekkerste sushi restaurant ter wereld" gevonden en met een aardbeien-mochito in de hand hadden ze vele uurtjes doorgebracht bij de Fonteinenfonteinen met op de achtergrond de skyline van Dubai. Niks was gelogen want aan de sushi bar kwamen er op de lopende band heerlijke schaaltjes met sushi en sashimi voorbij en konden de blije Bakkertjes kindertjes even genieten van hun favoriete voedsel. Na 15 schaaltjes en 16 spicy Tuna's was ook Robin vol en kon er alleen nog een ijsje in op het terras buiten, waar we het laatste fontein concert aanschouwden. Een schitterende plek in Dubai om te genieten van het surrealistische beeld van Venetiaanse bootjes in een grote vijver waar fonteinen op klassieke muziek dansen tegen een achtergrond van de modernste wolkenkrabbers. Tot slot nog even door de Dubai Mall lopen waar toeristen samen met de lokale Arabieren zich vergapen aan al het luxe in de vele winkels alvorens we richting appartement gingen omdat ook op dag 2 er een wekker gezet moest worden omdat we naar de volgende stop zouden vliegen: Kuala Lumpur.

Lees in de volgende reisblog hoe we aankomen in Maleisië en met de auto rijden richting de theeplantages in de Cameron Highlands ...

1. Marjon:
    11 juli 2014
    Ha leuk! We kunnen weer mee genieten van jullie reis. Mark...wat schrijf je toch fijn! Het is een plezier om te lezen!
    Goede reis morgen! Liefs!
  2. Tom oude vrielink:
    11 juli 2014
    Wat al weer veel beleeft in zo'n korte tijd !!!!
  3. Yvonne:
    11 juli 2014
    Weer heerlijk een beetje meegenieten! Bedankt. Veel plezier nog de komende weken!
  4. Raymond:
    13 juli 2014
    Ik zet Dubai ook op mijn bucketlist!