Nog 2 weken en dan vertrekken we ...

1 juli 2012 - Hoogezand, Nederland

Beste familie/vrienden,

Op vrijdag 20 juli 2012 vertrekken wij (Mark, Sigrid, Robin, Wesley en Jenna) voor een rondreis in Thailand. Eerst vliegen we naar Dubai waar we de pracht en praal van dit Arabische Emiraat gaan bekijken zoals het hoogste gebouw ter wereld maar ook natuurlijk een kijkje willen nemen bij het "Palm" eiland en het nieuwe eiland in aanbouw "The World".

Daarna vliegen we door naar Bangkok waar we drie dagen hebben om door deze schitterende stad te trekken per metro, trein, fiets en natuurlijk longtail boot. Dingen die we graag willen zien zijn natuurlijk de Grand Palace, Wat Phra Kaew en Wat Pho waar een liggende Boeda is van 45 meter in puur goud.

Via de longtail boot over de Chao Phraya rivier varen we naar de lokale marktjes op het water en naar de kleine steegjes waar kleermakers Mark's zijn nieuwe maatwerk pak in elkaar moet gaan zetten. De kleermakers hebben de tijd want pas na 3 weken zijn we weer terug in Bangkok.

Vanuit Bangkok gaan we de River Kwai op om een paar dagen op een jungle raft ons te laten verwennen qua thaise massages, het heerlijke eten en gaan we naar een tijger welpjes dorp.

Met het vliegtuig gaan we dan door naar het noordelijkste deel van Thailand;  Chiang Mai waar het de bedoeling is om onze "eigen" olifant te wassen in een rivier en van de schitterende jungle omgeving vol met tempeltjes en theeplantages te genieten.

Na een paar dagen zullen we met het vliegtuig richting Surathani in het zuiden van Thailand gaan waar we met de boot richting de paradijselijke eilanden Ko Samui, Phangan en Ko Tao gaan. Deze eilanden zijn o.a. bekend van de Robinson Crusoe wedstrijd op televisie. Ons  bamboe hutje, op het witte strand met lichtblauwe zee er voor, is bijna al gereserveerd want Sigrid zit al inmiddels 2 week 's avonds achter de laptop om de mooiste plekken van Thailand uit te zoeken om met ons gezinnetje te bezoeken.

We hebben er veel zin in. Als je ons wilt volgen dan krijg je zo af en toe een mailtje met een nieuw reisverhaal en natuurlijk de nodige foto's. Hopelijk voor de thuisblijvers worden jullie niet te jaloers ...

Groetjes de Blije Bakkertjes

1. Martijn/marjon:
    7 juli 2012
    Hey blije bakkertjes

Wij zouden natuurlijk ook een reisblog kunnen gaan maken met wat foto's.
    Maar het verhaal is in het kort opstaan naar de campingwinkel ontbijtje met het rolletje naar de wc lopen daarna richting zwembad wat boodschappen halen weer naar het zwembad skottel aan voor het avond eten wijntje/biertje erbij, babbeltje maken en dan naar bed.
    Met dit ritueel gaan wij 14 dagen erg druk hebben. Het is maar goed dat ik hiervoor al 2 maand heb geoefend.

Wij wensen jullie en hele fijne vakantie de verhalen lezen we als wij weer terug zijn

De groeten van een volledig ontspannen familie Nienhuis
  2. Yvonne:
    15 juli 2012
    Wat een super reis! Heel veel plezier! We gaan jullie volgen van af het gardameer!
  3. Peter/irma:
    15 juli 2012
    Hoi Si en Mark,
    Wat een super reis gaan jullie maken. we vinden het leuk om jullie te volgen. stuur je ons je belevenissen ook toe?

heel veel plezier, groetjes, Irma