Aankomst in Bangkok ... jeetje wat een stad

22 juli 2012 - Bangkok International Airport, Thailand

Bangkok - Zondag 22 juli 22:00 uur:

Zondag 22 juli om 08:30 landen we op Bangkok International Airport. Onderweg hadden we enige turbulentie maar dat was normaal voor de tijd van het jaar.

De kinderen sliepen heerlijk in het vliegtuigDe kinderen hebben niks gemerkt want die sliepen de hele nacht goed door.

Vanaf het vliegveld reden we binnen een klein uurtje naar ons appartement Urbana Langsuan in het kleermakers deel van Bangkok. Onderweg er naar toe valt je mond je al open van verbazing. Grote borden van bekende merken enerzijds maar kleine krotjes van huizen naast hoge hotels anderzijds.

We zijn maar gelijk even Bangkok ingelopen om te gaan lunchen. Wat direct opvalt is dat hier mensen echt vriendelijk zijn en niet zoals wij wel gewend waren in Egypte opdringerig en eigenlijk maar op 1 ding uit zijn; het geld van de toerist.

Dappere Robin zijn eerste thaise soepEen vriendelijke oude man bracht ons naar onze eerste Thaise restaurant waar we moesten kiezen van een menukaart die ons niet bekend voorkwam. Maar stoere Robin koos er wild op los; een spicy noodle soepje met visballen en een zoetzuur gerechtje van varkensvlees. Daarbij hoort natuurlijk wel een vers kokosnootdrankje ...

Wat ook opvalt zijn de vele kleuren. Of het nu de roze taxi's zijn of de gele bloemen die voor Boedha worden geofferd.

Overdag offer brengen aan BoedhaNa de lunch toch maar even een dutje gedaan in ons appartement toen we om 15:00 uur wakker werden zijn we een duikje gaan doen en zo konden we gelijk onze nieuwe onderwater camera testen.

De onderwatercamera doet het goed ... Om een uur of 17:00 zijn we met de skytrain die dwars door Bangkok loopt op pad gegaan. In een overvolle wagon met honderden Thais zijn we uitgestapt in het kleermakers gedeelte in de wijk Langsuan.

Geweldig als je hier over straat loopt. De kleuren en de geuren laten een indruk achter die je nooit op foto of video kan vastleggen. Je moet hier een keer geweest zijn om dit mee te maken..

De vele eKleine eetstallatjes langs de kant van de wegetstalletjes waar de gewonen Thai feitelijk eet zijn een hele leuke verschijning in het straatbeeld dat voor de rest is gevuld met verkoopstalletjes waar je alle namaak dingen kan kopen van Rolex tot aan Hillfiger en van Beats van dr. Dre tot aan vibrators. Ja, allemaal zo losse verkoop op straat.

Tot slot zijn we nog gaan eten bij een Indiaas restaurant waar we heerlijk garlic naanbrood met curry hebben gehad. De terugreis was super. Met ons 5-en in een kleine tuktuk sjeesend door het verkeer in Bangkok. We hebben de chauffeur 100 Bath extra gegeven zodat we ook nog even van zijn tuktuk wat foto's konden maken.

's avonds terug met de tuktuk naar hotel

Morgen staat de oude stad van Bangkok bezoeken op het programma. Eerst met de skytrein naar de rivier en dan met de longtailboot langs de diverse Boedha tempels. Waarschijnlijk weer zo'n indrukwekkende dag als gisteren ... en eergisteren.

1. Joop bakker:
    22 juli 2012
    geweldig he,bangkok,wat een stad en precies wat je zegt die geuren en kleuren,onvergetelijk,morgen dus die bootreis,ook geweldig,neem wat brood mee,geweldig veel grote vissen.......veel plezier en tot morgen groeten pap en mam
  2. Anke:
    22 juli 2012
    hè Robin ik hoop niet dat je ziek word van die kwallensoep. brrrrrrr!
    ziet er niet erg smakelijk uit.
    liefs oma, lekker genieten hè!
  3. Yvonne:
    22 juli 2012
    Dat klinkt als een hele belevenis. Super leuk om zo een beetje mee te beleven.
    Groeten Bert en Yvonne
  4. THLF: